Logo nedir? Lafız manaı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime manaının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler derunin daha çok yeğleme edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde çalışkanlık gösteren maslahatletmelerin alelumum logoları bölümü simgeleme paha. Lakin yekten ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çkırmızıışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli dokunca verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine iyi olmalıdır. üste kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahısaf icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma derunin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı mana bakımında bu veri çok önemlidir.