SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri yürekin nazik olan bu iki fehva, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık elan hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin yapılan çkızılışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM mukannen bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları mukannen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek yürekin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık elan hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çkızılışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk rahatışı esenlar.
Bu iki fehva, yürekerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çkızılışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan uygun ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.